Моторні оливи, як продукти нафтопереробки, поки що незамінні в автомобільній промисловості, зокрема, 5w30 – одна з найбільш затребуваних, і, у свою чергу, у цій групі найпопулярніші в Україні недорогі оливні складники (ціна Мотюль 5w30 виводить її до категорії лідерів). Мастильні матеріали використовуються для захисту двигуна від багатьох фізичних та хімічних руйнівних факторів, таких як перегрів, корозія та забруднення. Робочі характеристики оливи 5-30 роблять її середнім варіантом серед великої кількості різних в'язкостей.
В'язкість, як не дивно – часто одна з найбільш зневажених властивостей мастил, проте вона дуже важлива. В'язкість – це сила, необхідна для зсуву (розриву) мастила за певної швидкості і тем-ри. Мастильні продукти працюють саме завдяки певній густоті; опір деталі, що обертається, «переганяє» їх із зони низького в зону високого тиску, де вони «розділяють» поверхні один від одного. Це називається «гідродинамічним мастилом», від якого залежать колінчасті підшипники.
Мотюль 5w30: ціна
Ціна мотюль 5w30 (Motul 5w30) не вважається високою, це бюджетний продукт, але вартість не стоїть у пріоритеті при виборі. Швидше, це поєднання експлуатаційних якостей та ціни.
Олива має бути здатна текти при низьких температурах, щоб досягати точок дотику компонентів двигуна в частки секунди при пуску і захищати його деталі при високих температурах без випаровування або карбонізації, з підтримкою необхідного тиску мастила.
Цифри на кожній упаковці вказують на експлуатаційні характеристики «свіжого» продукту, і зрозуміти, що вони насправді означають, досить просто. На будь-якій каністрі є два числа. Початкове (0, 5, 10, 15 або 20) супроводжується літерою "W". Наступне число завжди більше першого, це може бути 20, 30, 40, 50 або 60. Перший і другий показники у числовому втіленні не пов'язані.
Перше число (0, 5, 10, 15 або 20), що означає поведінку суміші при холоді, вказується перед «W» і відноситься до слова «winter», зима. Показник було введено після впровадження тесту на зміну плинності за низьких температур навколишнього середовища. Всі оливи мають велику густоту в холоді, у порівнянні з нагрітим станом, але чим менше перше число, тим швидше відбувається перетікання при низьких t-рах.
Друге число (20, 30, 40, 50 або 60) знають як SAE-стандарти (міжнародна організація, яка розробляє норми обладнання різних галузей). Вимірюється в сантистоксах (ССТ) при 100˚С. Одиниця виміру сантистокс є мірою опору рідкого середовища до перетікання. Вона розраховується з урахуванням часу, протягом якого стандартна кількість рідини при деякій t, на переливання через стандартний отвір.
Чим вище значення, тим щільніше за структурою олива. Показник мастила в сСт при 100 ˚С визначає його рейтинг SAE в межах наступних параметрів.
SAE 20 = від 5,6 до менш ніж 9.3 сСт
SAE 30 = від 9,3 до менш ніж 12.5 сСт
SAE 40 = от 12,5 до менш ніж 16.3 сСт
SAE 50 = от 16,3 до менш ніж 21.9 сСт
SAE 60 = от 21,9 до менш ніж 26.0 сСт
Середньостатистична олива зазвичай «вписується» в середину специфікації, так що SAE 40 буде близько 14 ст. Всі суміші, позначені як «40», повинні знаходитися в межах параметрів SAE при 100 °С, так що всі мастила 0W-40, 5w-40, 10w-40, 15w-40 мають однакову густину при 100 °С.
Тобто в результаті, при холодному старті 5w-30 тектиме краще, ніж 10W-30. 5w-40 така ж сама, як 5W-30, але при робочих температурах 40 буде густіша. Мастильні продукти припускають гнучкість, але не варто нехтувати рекомендаціями виробників, якщо двигун не піддавався модифікаціям, що впливають на робочу температуру або автомобіль не використовується в екстремальних умовах.
Замовити найбільш оптимальний варіант ви можете у нас, в інтернет магазині представлений відмінний вибір позицій заданої в'язкості.