Только сертифицированные товары. Профессиональная консультация.

Контактный телефон: +38 050 332 44 77

Часы работы: 09:00-18:00 (понедельник-пятница)

Корзина

Еволюція оливи для нових двигунів: що буде далі

Тенденції в автобудуванні, які не можна ігнорувати

Моторна олива відіграє вирішальну роль у підтримці довготривалої працездатності двигунів із високими навантаженнями у нових автомобілях. Підбір гарної оливи стає все більш важливим.

Прогресує тенденція до скорочення розмірів бензинових двигунів GDI, що сьогодні домінують у багатьох сегментах автомобільного виробництва.

Порівнюючи американські та європейські автомобілі в обслуговуванні, експерти стверджують, що перші більш схильні до накопичення відкладень на клапанах двигуна, пошкодження та деформації поршня. Американські автовласники частіше звертаються за послугами індукційного очищення та іншими наслідками неповного згоряння. Імовірно, такий вплив мастильних матеріалів нижчої якості.

TGDI забирає ринок

За останні 15 років стався перехід на зменшені, але потужніші двигуни GDI. Але також все більший відсоток двигунів GDI отримують турбонаддув GDI (TGDI). Додавання турбокомпресора відновлює енергію, що інакше втрачається через вихлопні системи, для досягнення ще більшої паливної ефективності.

4-циліндровий двигун TGDI може генерувати той же рівень моменту, що крутить, що і його 6-циліндровий аналог з системою розподіленого впорскування (PFI). Але ця потужність має свою ціну — набагато жорсткіші умови роботи агрегату. Мотори TGDI роблять більший тиск у циліндрі, більш високі робочі швидкості та підтримувані температури. Простіше кажучи, поршні та шатуни часто не витримують.

Зараз GDI та TGDI становлять більше половини у виробництві нових автомобілів. З 2010 року було вироблено понад 120 мільйонів автомобілів з TGDI. Це невеликі і потужніші двигуни, але робочі температури там набагато більше. Крім того, високий тиск від турбонаддуву у поєднанні з прямим упорскуванням роблять їх сприйнятливими до несприятливих умов.

Гострі проблеми сучасних двигунів

Через зміни у впорскуванні та згорянні турбовані мотори виробляють підвищену кількість сажі та розведення палива. Сажа може викликати швидке збільшення в'язкості оливи, у той час як підвищене розведення палива може прискорити зношування під час та після впорскування.

Прискорене зношування ланцюга механізму газорозподілу є ще однією поширеною проблемою. У цих моделях двигунів знос ланцюга ГРМ завжди передчасний.

Ще одна проблема — низькошвидкісне передзапалювання (LSPI), або стохастичне. Це передчасне займання паливного заряду, що найчастіше зустрічається в двигунах прямого впорскування в автомобілях з турбонаддувом, при поєднанні низьких швидкостей та високого тиску.

LSPI зазвичай виникає, коли двигун перебуває під високим навантаженням на низьких оборотах (тобто працює повільно, потім швидко прискорюється). LSPI викликаний частинками або краплями палива та оливи, які спалахують у камері згоряння. На відміну від звуку стуку двигуна, пов'язаного з поганими свічками запалювання, проблемами з моментом запалення або використанням неправильного типу палива, LSPI, як відомо, створює чітко гучний удар.

Які моторні оливи впораються із викликами сучасності?

Щоб витримати перехід на TGDI, автомобілебудівникам потрібні моторні оливи, розроблені для запобігання або достатнього пом'якшення цих проблем, зокрема, оливи з більш високими експлуатаційними характеристиками, покращеними властивостями контролю окиснення, очищення та високими протизносними властивостями, щоб можна було контролювати горіння.

Для двигунів GDI та TGDI виробники продають покращені моторні оливи категорії GF-5 та в майбутньому GF-6.

Обидва як і раніше будуть маркування GF-5 відповідно до класу в'язкості. Класи SAE, що охоплюють GF-5, це 0W-XX, 5W-XX та 10W-30.

Прогноз продажів автомасел по в'язкості на найближчі роки:

В'язкість, % продажів Було в 2017 Прогноз на 2027
SAE 0W-XX 10 35
5W-20 30 30
5W-30 45 20
10W-30 5 5
Інші 10 10

 

За мотивами ресурсів:

https://noln.ne

https://www.motor.com

No Comments Yet.