Вибрати сучасний антифриз
Перед тим, як купити антифриз на зиму, не завадить дізнатися про нього трохи більше. Упродовж багатьох років технології виробництва двигунів розвивалися. Це означає, що розробка антифризів також пішла вперед, щоб відповідати вимогам сучасної автомобільної промисловості.
Більшість виробників антифризів для машин, виготовлених між 1920-ми та 1990-ми роками, використовували традиційну технологію неорганічних кислот (IAT), з вмістом фосфатів та силікатів. Пізніше були представлені склади з органічними кислотами (OAT) і сьогодні широко використовуються як рекомендовані для моделей Honda, Toyota, Volkswagen і GM. Підходять для двигунів з алюмінієвими радіаторами, мають більш довгий цикл використання, порівняно з рідинами IAT.
Ще один вид — на основі гібридної органічної кислоти (HOAT), де в концентрат додаються нітрати та силікати. В основному використовується для азіатських та європейських автомобілів. Яка різниця? Просто кожен автомобіль працює найкраще на певному вигляді антифризу, який оптимізує характеристики охолодження двигуна та забезпечує захист. Наприклад, ви не можете використовувати антифриз на основі IAT на машині, розрахованій на HOAT. Доцільно дотримуватися рекомендацій посібника з експлуатації авто.
Яка основа
Деякі автовиробники рекомендують лише антифризи, що містять етиленгліколь. Етиленгліколь ефективніший і завжди підтримує нижчу температуру порівняно з пропіленгліколем. Але він дуже токсичний і є сильним подразником шкіри, тому з ним потрібно поводитися вкрай акуратно.
Корозійне інгібування для алюмінієвих двигунів та компонентів системи охолодження, які знаходяться в контакті з охолоджувальною рідиною (головки, повітрозабірники, радіатор, наприклад), зазвичай забезпечується додаванням силікатів лужних металів та силіконів до холодоагенту.
Вони за певних обставин (охолоджувальна рідина зі зниженою кількістю присадок (спрацьована), жорстка вода (яка використовується для розведення), висока температура та неправильна концентрація охолоджуючої рідини) мають тенденцію до «полімеризації», що може призвести до випадання силікатних гелеподібних відкладень у холодоагенті.
Коли це відбувається, внутрішня частина системи охолодження та двигуна покривається білим желеподібним матеріалом, який значно зменшує теплопередачу та уповільнює або навіть зупиняє циркуляцію складу усередині системи. Зниження теплопередачі результується в підвищення температури рідини настільки, що цей желатинізований осад може перетворитися на напівтвердий або твердий шар на металі.
Антифризи з низьким відсотком силікатів або їх відсутністю, отже, більш ефективні у забезпеченні захисту алюмінієвих компонентів автомобіля та дають кращу передачу тепла.
Вибір рідини також залежить від умов зовнішнього середовища, оскільки одні можуть витримувати нижчі температури. Для екстремально холодних зим рекомендується співвідношення 70/30 або 60/40 із дистильованою водою. Але для наших погодних умов взимку цілком достатньо пропорції від 33/77 до 50/50, яка ефективніше відводитиме тепло.
Червоний антифриз або зелений
Колір не є визначальним. Однакові візуально продукти можуть мати різні властивості. Проте більшість виробників дотримуються певної значущості у присвоєнні кольору.
Грубо кажучи, IAT найчастіше сині, OAT – зелені, HOAT – червоні. Вважається, що червоні найсучасніші, з високим відсотком органічних кислот та найширшим температурним діапазоном. Хоча і сині, і зелені у виконанні сучасних компаній мають високі точки кипіння і навіть у невисокій концентрації добре протидіють замерзанню.
Насамперед дивіться у картці продукту, чи підходить цей засіб конкретному авто.
На сайті bestoils.com.ua представлені якісні німецькі рідини Rovas та IGAT у різних обсягах. Існує червоний (LL R12+), зелений (Extra LL R11), помаранчевий (Super LL R11), синій (LL R11). Марки пропонують сучасні продукти з широким температурним діапазоном дії та новими присадками. Вказані технічні характеристики та рекомендована сумісність із автомобілями тих чи інших марок – дуже зручно для вибору.